Doorgaan naar hoofdcontent

The Bare Necessities



De stof kocht ik van haar

Jozefien was er meteen gek van en wou een 'gemakkelijke' broek. 

Het duurde eventjes voor ik het patroon vond (lees: iemand in de naailes had het patroon overgenomen om er drie broekjes mee te maken in maat 128 en heeft Jozefien nu toch net deze maat :-) ). 

Het patroon komt uit Ottobre 4/2016, model 20, helemaal gestript tot de 'bare necessities'.







En kijk eens wie er ook een broekje kreeg ? 

'Alexine' is een 'Build-a-Bear' uit Düsseldorf, waar vertrokken naar Lanzarote, vorige maand.

Jozefien had de weken voorafgaand aan het vertrek op You-Tube een filmpje gezien van MeisjeDjamila, waar ze een beer maakt .... met als gevolg dat een dergelijke beer hoog op haar wishlist stond.   

Build-a -Bear is een concept waar je dus een ongevulde beer uitkiest, hem zelf (met behulp van de winkeldames) vult, er een geurtje of kloppend hartje (of beide) instopt, de navelstreng (lees draad waarmee de beer sluit) mag doorknippen, de beer een naam geeft en de beer tenslotte in een huisje mee naar huis neemt, maar niet vooraleer je enkele accessoires hebt gekozen (kledij, schoenen, krukken, rolstoel ... je kan het zo gek niet bedenken).

De prijs van de beer valt al bij al nog mee, maar de prijs van de kledij ligt in verhouding nogal hoog ... 

Tijd voor mama om haar creativiteit boven te halen !

Ik begon dus met een broekje ... a bear necessity !



De babylegging in maatje 50 van Emma en Mona diende als basis voor het broekje. De lengte van de pijpje snij je nog een drietal cm bij, elastiek erin en de BFF's konden in matching outfits op de blog ... Vergeet wel achteraan niet een gaatje te maken voor de staart !








Reacties

  1. Hier staat zo'n build-a-bear ook op het verlanglijstje van dochterlief, nadat een klasvriendinnetje er 'n videolog over maakte.
    Ook de gemakkelijke broek is helemaal top!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Comfortabele broek zo te zien! En die beer is keitof!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, toffe broek! En zo leuk dat het beertje er ook eentje kreeg :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Laat je iets achter ? Ik lees het met veel plezier want ik ben super benieuwd wat jullie ervan vinden !
Wil je mij een vraag stellen, mail dan gerust naar depoorter.katrien@gmail.com !

Populaire posts van deze blog

Brown Eyed Girl

Zelfde locatie, ander meisje en ander naaiproject ! Het rimpelrokje is een klassieker: 2 maal de stofbreedte en een mooie elastiek. 'Lekker veel zwier' wordt hier nog steeds geapprecieerd ! Het rimpelrokje werd gemaakt op een superleuke zaterdagnamiddag, toen de dames van de naailes op bezoek waren bij mij thuis ... een eenvoudig projectje was nodig want naar goede gewoonte werd er honderduit gekletst. Bij de lancering van de Playtime-collectie van See You at Six kon ik in De Stoffenkamer nog net één meter van mijn favoriet 'Copper Grid' bemachtigen. Toen al wist ik dat het stofje prachtig zou passen bij Jozefien, ons donkerste meisje ... Maar één meter is net te weinig om er een jurk uit te krijgen ... maar wel genoeg voor een rimpelrokje met zwier en een croptop.  Het topje is de Skytop uit La Maison Victor (editie juli-augustus 2015), in maat 128, maar met lengte maat 110. Dat paste namelijk nog perfect uit de resterende 30cm stof ... Stiekem jaloers,

Hello

Wel hello again ...  Het is lang geleden dat hier nog iets is verschenen. Een hele lente, zomer en herfst gingen voorbij zonder bloggen. De zin was er niet, noch om foto's te nemen van werkstukken, noch om teksten te schrijven over het maakproces.  Langzaam merk ik dat blogs uitdoven en overgenomen worden door Instagramposts. Een beetje jammer voor de lezer die geïnteresseerd is in het wel en wee van een naaister, breister, bakster ...  Maar een blog onderhouden, daar kruipt tijd in, maar ook veel 'goesting', om het met de woorden van Gwendolyn Rutten te zeggen. En dat laatste ontbrak dus vaak... De wintermaanden zijn traditioneel breimaanden bij mij. Hygge, heet dat tegenwoordig ...  Naast twee truien voor Dieter, een nieuwe No Frills trui voor Roos, een Stockholmslipover (een debardeur) en een bijpassende haarband, breide ik sinds september 2020 ook een zalige trui voor mezelf: de Woodwardia pullover uit Pom Pom Quarterly nr 28 (The Botanical Issue).  Ik leerde Pom Pom Qu

Les Tigresses

De meisjes zijn momenteel helemaal in de ban van FC De Kampioenen. 'Les Tigresses' was de naam van de serviceclub waar Carmen bij zat of ging gaan. We weten alvast wat we in de Herfstvakantie gaan doen in de lokale cinema Capitole. Cinema Capitole is een begrip hier in Aalter: een cinemazaaltje achter hotel Capitole, waarbij één en dezelfde persoon de tickets regelt, dan vlug naar zijn bar rent om iedereen van lekkers te voorzien en dan op de startknop van de film drukt. Digitale kwaliteit in een pluchen zetel aan een democratische prijs, wat moet een mens meer hebben .... Maar terug naar de FC De kampioenen: dit naaisel heeft wat mij betreft een hoog Carmen-gehalte: ultra-kort (aangezien bij mijn vorige rok de algemene reactie was dat die niet zo kort was), een zichtbare rits en een dierenprint, maar volgens Dieter kom ik er mee weg ... Ik nam mijn gewone confectiemaat (42) en paste er, mits een aanpassing van 0,5 cm wonderwel in. Verder veranderde ik niets aan het patr

Africa

Param pampam parampam paaaaaaaaaaam De nieuwste La Maison Victor vond ik op het eerste zicht niet zo spectaculair: een beetje 'been there, done that' ... Enkele dagen ervoor had ik enkele beelden gezien van Magdalena Collection , met als blikvangers een midi rok en lange broek in Afrikaanse print. In plaats van naar de winkel te spurten, wandelde ik naar mijn stoffenkamer, want enkele jaren geleden had mijn 'moeke' (zo noem ik mijn mama nog steeds) haar kasten opgeruimd en mij twee lappen Afrikaanse stof meegegeven, die ze zelf ongeveer 20 jaar (of is het al 25 of 30 jaar, time flies when having fun) geleden kocht tijdens hun (papa was ook mee) reis naar Kenia en Tanzania. De link met het Fez-patroon werd snel gelegd.  De stof is redelijk stug en doorzichtig (de kwaliteit lijkt nog het best op linnen) maar ik was niet meer te houden: één van de twee lappen zou een Fez-broek worden ! Ik nam -zoals steeds- maat 42 over, maar wel met een klein hartje ...