Doorgaan naar hoofdcontent

Vorrei ma non posto

De vakantie voor mij zit er op: drie weken niemand anders om voor te zorgen dan mijn 'posse': één week 'staycation': koken, naaien, wat langer slapen, wat langen opblijven, vrienden ontvangen en uitgenodigd worden ... en twee weken 'on the road'.

Soms klopt het plaatje !
Het plan was wat naaisels te maken voor de meisjes en mezelf en dan schitterende foto's te maken in dolce Italia ... maar plannen zijn er om aan te passen: er werd genaaid de eerste week, dat wel, maar de meisjes hadden geen zin om model te spelen in Italië en eigenlijk kan ik ze dit niet kwalijk nemen, ik had namelijk geen zin om fotograaf te spelen en enkel en alleen in functie van de blog foto's te nemen en de bijhorende teksten te schrijven.

Het naaisel voor mezelf bleef zelfs helemaal onaangeroerd aka ik begon er nog niet aan, aangezien het boekje waar het patroon instond verdwenen was en ik het pas na de vakantie terugvond tussen een stapel weg te gooien tijdschriften.

Tijdens de 'staycation' stond er ook heel wat op het programma, waaronder een dagje Brussel met een bezoek aan het Muziekinstrumentenmuseum en het Stripmuseum. Beide musea liggen op wandelafstand van elkaar, zijn prachtige gebouwen en echte aanraders met kinderen !

Enkele foto's:

Instrumentenmuseum MIM
Zelfs bij bewolkt weer, prachtig zicht op Brussel vanuit het restaurant op de 10de verdieping !
Muziekinstrumentenmuseum - Tour door het museum met gratis audioguide !

Stripmuseum
Jozefien in het Smurfendorp
Strips lezen in Brasserie Horta
Roos haar short maakte ik zelf de avond voor onze uitstap. Het patroon vond ik hier, de stof is jeansblauw linnen van Christine Clarysse en de elastiek komt van de Veritas. Het bloesje (Bellerose) vond ik tijdens de solden bij haar.




Het shortje is hetzelfde als eentje dat ik in mei maakte voor Ella uit een couponnetje beige gestreept linnen van 5 EUR (Perfecta Deinze), maar de blog niet haalde. Intussen maakte ik er voor haar nog eentje, opnieuw uit een couponnetje van 5 EUR, maar dit keer in jeansblauw. Ze wou ook niet met deze short op de foto :-)

Het patroontje is volgens de meisjes perfect en heeft leuke zakken.

De staycation werd op vrijdag afgesloten met een onverwachte uitnodiging op de Nacht van Het Zoute bij Twin-set door Belmodo en daar kon ik en mijn plus-one (Roos kreeg wat mumtime) kennismaken met Tiany Kirilov herself ! Ik keerde huiswaarts met een handtas rijker (gewonnen !),  een tevreden dochter en natuurlijk een paar selfies met Tiany :-)


Het 'on the road' gedeelte van de vakantie begon op maandag in Duitsland, Phantasialand, waar de snelste rollercoaster ter wereld staat. De Taron geeft wat hij belooft: een ongelooflijke sensatie van snelheid !

Het park zelf is eveneens een aanrader: meer attracties en minder lange wachtrijen dan Disneyland Parijs. De meisjes willen zeker en vast nog eens terug. Note: echt wel geschikt voor elke leeftijd, ook de kleinere medemens komt volop aan bod, met rustiger avontuur !




Normaal gezien gingen we dit koppelen aan een stadsbezoek aan Keulen, maar omdat we nog geen hotelkamer geboekt hadden en het weer niet fantastisch zou zijn (en de bagage al in de wagen zat) reden we in één ruk door tot in Brescia (Noord-Italië), waar we dus anderhalve dag voor ons vertrek nog een hotelletje voor één nacht hadden gevonden. Voor sommigen living on the edge, maar ik had vertrouwen in mijn reisleider, de heer Dieter Neirinck.

In zijn valies stak één zelfgemaakt item dat de blog nog niet haalde: een Billie T-shirt met zakje in de meest zachte bamboe jersey van Bambiblauw.

Patroon: Billie for men van Zonen09  - Stof: bamboo jersey van Bambiblauw
Ik merkte ook dat ik wel al mijn patronen voor hem zal moeten aanpassen want die sessies met de Coach beginnen serieus effect te hebben op zijn lichaam.
aan-foto met Victorinox bankkaart/zakmes, uiterst handig ding !
Nog wat impressies van Brescia: 



Een avondje en (lange, Italiaanse) winkelvoormiddag Brescia later, tuften we verder naar de omgeving van het Gardameer, waar we drie dagen zouden doorbrengen. Het werden drie dagen vol zwembad, ongelooflijk mooie landschappen, onvergetelijke ervaringen ...

Aangezien er geen naaimachine meer paste in onze wagen, had ik mijn breispullen mee. 'Knitting by the pool' heet dat dan. Nog geen afgewerkte producten te tonen, das voor de komende weken.

Patroon uit Boven de Wolken - Julija's shop To be continued ...
Sorelli Neirinck Lago di Garda

Op woensdag, na een boottochtje op het Gardameer, hadden we een afspraak met 'Carmen' (neen, niet deze van Fc De Kampioenen), deze van Georges Bizet. Bij een vorig bezoek aan Verona (in 2014) hadden we immers de Arena niet kunnen bezoeken aangezien er in juli en augustus steeds het Operafestival plaatsvindt ...
Arena di Verona
Omdat het leven voor de durvers (proest) is, boekte ik voor het hele gezin tickets op de trappen van de Arena voor de voorstelling van 'Carmen'. Dit leek mij voor een eerste opera-ervaring voor de meisjes het meest toegankelijke qua verhaal. De meisjes doorstonden met glans de 4 uur durende voorstelling (tussen de vier bedrijven was er telkens een pauze van 20 minuten, hetgeen er ook bij mij niet in was gerekend toen ik hen vertelde dat het 'lang' ging duren) en hun (vermoeide) blik was er toch meestal ene van ver- en bewondering.
fantastisch zicht, fantastische akoestiek !

Akte 4 ging beginnen, het was kwart voor  middernacht ! The crowd was going 'wild'.
Ik boekte de tickets op voorhand: ik zou dat -ondanks de hoge reserveringskosten- opnieuw doen indien ik weer voor de goedkoopste plaatsen (30 EUR) een zitje zou willen reserveren, want deze plaatsen waren quasi volzet, terwijl de dure zitplaatsen (100 à 200 EUR) veel gaten vertoonden. Voorzie zeker een warme trui met mouwen (of een dekentje) want rond middernacht kan het wat frisser zijn :-) 

Een late night gelato en de keuze van het programma van de volgende dag, waren hun beloning.

Hun keuze was gevallen op het waterpark Caneva in de beurt van het Gardameer: een ervaring op zich: in bikini of badpak de wachtrijen van de (water)attracties trotseren. Waar de dochters en ikzelf in Phantasialand de sneakers van de anderen in de wachtrij aan het 'checken' waren, konden we nu hetzelfde doen met de beachbody's van de andere wachtenden *proest*...

En toen was het tijd om richting onze eindbestemming te trekken: Il Collaccio, al vijf jaar op rij onze bestemming (en het mailtje voor een zesde keer is al vertrokken :-)).

Wat stond er hier op het programma: genieten van het uitzicht, een ijsje op tijd en stond, kennismaken met een leuke familie uit Oudenaarde, een Aperol Spritz, een avondwandeling met ezeltjes in de Sibillijnse bergen, een avondwandeling in de heuvels van Preci, een kookcursus met een echte Italiaanse Mamma, een ijsje, een Aperol, pasta, paragliding met de twee oudste meisjes in Castellucchio, één loopje, een ijsje, een Aperol, pizza, genieten van het uitzicht .... Kortom 'dolce far niente' voor gevorderden !

Asinelli
Pranza con le Neirinckskes
corso di cucina con Ida Baldoni
zelfgemaakte strozzapretti met pesto ! De fotograaf kwam bijna te laat ...
scuolo di volo Prodelta Castelluccio
Vliegen over de Piana Grande ...
Er werd dus vooral genoten van elkaars gezelschap, zonder al te veel Instagram (alhoewel ik toch ongeveer 30 foto's postte, oeps), Facebook en blogupdates. 

Het nieuws van de aardbeving in Umbrië, waarvan het epicentrum op zowat 40 km van de campingsite lag, (die zelf gelukkig geen schade ondervond of gewonden telde) stemde ons wat triest en weemoedig, want het is echt een prachtige streek vol ongerepte natuur, prachtige bergdorpjes en super vriendelijke mensen.

Un abbraccio forte a tutti: siamo con voi !

En tenslotte: de titel van deze post verwijst naar de Zomerhit 2016 in Italië ! Het is een echte oorwurm en hekelt op een ludieke wijze de sociale media :-) De titel is een woordspeling en betekent 'ik wil wel (leven), maar ik kan niet/ik ben iets aan het posten ...' Iets waar ook ik me maar al te vaak aan bezondig, maar er zijn alvast goede voornemens gemaakt: minder TV, minder GSM, meer lezen ...

Un baccio a tutti e alla prossima volta !

Reacties

  1. Genoten van je verslag! Ja, eens je in Italië bent geweest is het moeilijk om je zinnen nog ergens anders op te zetten. Wij zijn intussen ook al onze volgende zomervakantie aan het plannen. Wij denken eraan om de hak (puglia) eens te gaan verkennen. Grappig... Wij hebben deze zomer ook een tussenstop gemaakt aan het gardameer en hebben ongeveer dezelfde foto op het bootje (maar dan met 2 meisjes erop ;-))... Ik voeg bij deze snel je blogje toe aan mijn overzichtslijstje ;-)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Laat je iets achter ? Ik lees het met veel plezier want ik ben super benieuwd wat jullie ervan vinden !
Wil je mij een vraag stellen, mail dan gerust naar depoorter.katrien@gmail.com !

Populaire posts van deze blog

Hello

Wel hello again ...  Het is lang geleden dat hier nog iets is verschenen. Een hele lente, zomer en herfst gingen voorbij zonder bloggen. De zin was er niet, noch om foto's te nemen van werkstukken, noch om teksten te schrijven over het maakproces.  Langzaam merk ik dat blogs uitdoven en overgenomen worden door Instagramposts. Een beetje jammer voor de lezer die geïnteresseerd is in het wel en wee van een naaister, breister, bakster ...  Maar een blog onderhouden, daar kruipt tijd in, maar ook veel 'goesting', om het met de woorden van Gwendolyn Rutten te zeggen. En dat laatste ontbrak dus vaak... De wintermaanden zijn traditioneel breimaanden bij mij. Hygge, heet dat tegenwoordig ...  Naast twee truien voor Dieter, een nieuwe No Frills trui voor Roos, een Stockholmslipover (een debardeur) en een bijpassende haarband, breide ik sinds september 2020 ook een zalige trui voor mezelf: de Woodwardia pullover uit Pom Pom Quarterly nr 28 (The Botanical Issue).  Ik leerde Pom Pom Qu

Brown Eyed Girl

Zelfde locatie, ander meisje en ander naaiproject ! Het rimpelrokje is een klassieker: 2 maal de stofbreedte en een mooie elastiek. 'Lekker veel zwier' wordt hier nog steeds geapprecieerd ! Het rimpelrokje werd gemaakt op een superleuke zaterdagnamiddag, toen de dames van de naailes op bezoek waren bij mij thuis ... een eenvoudig projectje was nodig want naar goede gewoonte werd er honderduit gekletst. Bij de lancering van de Playtime-collectie van See You at Six kon ik in De Stoffenkamer nog net één meter van mijn favoriet 'Copper Grid' bemachtigen. Toen al wist ik dat het stofje prachtig zou passen bij Jozefien, ons donkerste meisje ... Maar één meter is net te weinig om er een jurk uit te krijgen ... maar wel genoeg voor een rimpelrokje met zwier en een croptop.  Het topje is de Skytop uit La Maison Victor (editie juli-augustus 2015), in maat 128, maar met lengte maat 110. Dat paste namelijk nog perfect uit de resterende 30cm stof ... Stiekem jaloers,

Les Tigresses

De meisjes zijn momenteel helemaal in de ban van FC De Kampioenen. 'Les Tigresses' was de naam van de serviceclub waar Carmen bij zat of ging gaan. We weten alvast wat we in de Herfstvakantie gaan doen in de lokale cinema Capitole. Cinema Capitole is een begrip hier in Aalter: een cinemazaaltje achter hotel Capitole, waarbij één en dezelfde persoon de tickets regelt, dan vlug naar zijn bar rent om iedereen van lekkers te voorzien en dan op de startknop van de film drukt. Digitale kwaliteit in een pluchen zetel aan een democratische prijs, wat moet een mens meer hebben .... Maar terug naar de FC De kampioenen: dit naaisel heeft wat mij betreft een hoog Carmen-gehalte: ultra-kort (aangezien bij mijn vorige rok de algemene reactie was dat die niet zo kort was), een zichtbare rits en een dierenprint, maar volgens Dieter kom ik er mee weg ... Ik nam mijn gewone confectiemaat (42) en paste er, mits een aanpassing van 0,5 cm wonderwel in. Verder veranderde ik niets aan het patr

Africa

Param pampam parampam paaaaaaaaaaam De nieuwste La Maison Victor vond ik op het eerste zicht niet zo spectaculair: een beetje 'been there, done that' ... Enkele dagen ervoor had ik enkele beelden gezien van Magdalena Collection , met als blikvangers een midi rok en lange broek in Afrikaanse print. In plaats van naar de winkel te spurten, wandelde ik naar mijn stoffenkamer, want enkele jaren geleden had mijn 'moeke' (zo noem ik mijn mama nog steeds) haar kasten opgeruimd en mij twee lappen Afrikaanse stof meegegeven, die ze zelf ongeveer 20 jaar (of is het al 25 of 30 jaar, time flies when having fun) geleden kocht tijdens hun (papa was ook mee) reis naar Kenia en Tanzania. De link met het Fez-patroon werd snel gelegd.  De stof is redelijk stug en doorzichtig (de kwaliteit lijkt nog het best op linnen) maar ik was niet meer te houden: één van de twee lappen zou een Fez-broek worden ! Ik nam -zoals steeds- maat 42 over, maar wel met een klein hartje ...