Doorgaan naar hoofdcontent

Grijs of toch blauw ?

Mijn zus is zwanger en ergens begin november 2015 krijgen we dus er een versbakken neefje of nichtje bij !

Dieter wordt peter van 'Lesley' (working title van het kind) ! Joepie !

Aangezien we nog niet weten of 'Lesley' een meisje of een jongen wordt, werd er iets genaaid voor mijn zus. Hoe ik er toe gekomen ben, lees je hier ...

Ik wilde een maxijurk, je weet wel, zoiets waar je bijna over struikelt of dat je de hele tijd moet opheffen om deftig te stappen ...

Het ideale patroon hiervoor vond ik bij Closet Case Patterns "The Sallie Maxidress/Jumpsuit'. Op Instagram had ik bij deze getalenteerde vrouw (@maxantonia https://instagram.com/maxantonia/) een prachtige versie met kimono t-shirt gezien ... Een gelijkaardige stof (lijntjes met een twist) vond ik in Harelbeke, Indenbeer, juist ! Geen zebra, wel een okapi, niet ?  

Ideaal om te flaneren langs Italiaanse en Franse marktjes, ik zag het al helemaal voor me ...

Maar uiteraard was de jurk niet afgeraakt, wegens te druk met het afronden van de werkzaamheden thuis en op het werk. 

Ik had wel al een proefversie gemaakt van de rok (kwestie van juist te zitten met de maat), waar ik de zakken achterwege liet en er gewoon, Mina Dotter-gewijs, een brede elastiek aanzette ! Rok ging mee naar Italië en werd goed bevonden :-)

Heerlijke lichte glittertricot van Artevelde Stoffen te Gent
Brede elastiek: Perfecta Deinze
Patroon: Closet Case Patterns
Werkwijze: Mina Dotter

Terug naar de onafgewerkte Okapijurk, zoals het intussen was gedoopt :-)
In de week na onze thuiskomst werd de Okapijurk afgewerkt. Ook hier werden de zakken achterwege gelaten en zette ik geen fijne elastiek in de taille, kwestie van het lijnenspel niet te breken. Ook Dieter was enthousiast (!) van het resultaat. Ella werd gevraagd om fotograaf van dienst te zijn. De locatie is het voetbalveld (FC Bellem) schuin over de deur !





Stof: tricot Indenbeer
Patroon: Closet Case Patterns

De jurk werd gedragen op het feest voor de 70ste verjaardag van mijn papa. 

Mijn zus paste de Okapijurk dus en vroeg of ze het mocht lenen voor een trouwfeest in september ... Het bleek immers ideaal te zijn om de groeiende buik in te stoppen :-)

Eind augustus slaagden we er echter in om nog eens allemaal samen te zijn bij mijn ouders en wonen die nu niet op 5 minuten van Indenbeer, zekers ... 

Er werden Indenbeer massa's drukke prints aan de kant geschoven en gekozen voor een mooi, licht tricotje, geëmeleerd, met een licht glans, die moeilijk op foto vast te leggen is. Alleen was er bij thuiskomst discussie omtrent de kleur: is het nu blauw of toch eerder grijs ? Wat denken jullie ? 

Opnieuw geen zakken (wegens te lichte tricot) en geen rekker (ah, neen, niet op de buik)... Geen foto's op model, want de jurk is nog niet ter bestemming gekomen :-)


Tricot: Indenbeer
Ketting: kringloopwinkel -Veritas
Patroon: Closet Case Patterns

Het is een super eenvoudig patroon om in elkaar te steken. Het kimono t-shirt loopt zowel vooraan als achteraan uit op een v-hals, de lintjes achteraan zijn echt wel nodig om het niet van je schouders te laten zakken ...

De kleur komt het best tot zijn recht in een puur witte omgeving:



Volgens mij is het blauw !





Reacties

Populaire posts van deze blog

Break Free

Treinen, stations en foto's, dat doet het altijd goed ...
Wat kan ik jullie voorstellen:  - mijn oudste dochter van bijna veertien - een Picha rok uit La Maison Victor: de grootste kindermaat, verlengd naar maxi-rok uit een zalige double gauze, die ik kocht bij De Stoffenkamer. De zakken en de tassels liet ik achterwege. - een Odette t-shirt uit La Maison Victor: maatje 34 in de allerzachtste double gauze, ook uit De Stoffenkamer. Ik werkte voor de halsafwerking met een op patroon getekend beleg. 


















Working nine to five

Terug aan de slag (ten laatste op 15 april 2017, enfin na Paasmaandag dus -diegene die nieuwsgierig zijn naar wat ik in het dagelijkse leven doe, kunnenhierterecht :-)) betekent opnieuw wat minder tijd om te koken en vooral wat meer georganiseer om alles klaar te krijgen ...  Vlugge receptjes dus, dat hebben we nodig ! Eentje uit de trukendoos van Lien, één  van de twee verzorgsters van Familiehulp die hier vanaf begin januari langskwamen om de zorg voor mij op de schouders van mijn familieleden (die dit trouwens ook meer dan schitterend gedaan hebben en vele pluimen en nog veel meer verdienen !) te verlichten.  Familiehulp is er dus niet enkel voor pas bevallen mama's of senioren, maar ook voor gezinnen waarin één van de partners zijn/haar gedeelte van de huishoudelijke taken niet meer kan opnemen, al dan niet tijdelijk. Je kan hen laten komen voor allerlei huishoudelijke taken, maar ook voor de persoonlijke verzorging.  De bijdrage wordt berekend aan de hand van je inkomen en j…

Moonstone

Ik had het wat lastig de laatste tijd ... Ondernemen op mijn eentje blijkt gepaard te gaan met hoogtes en met laagtes, een opleiding volgen en kinderen grootbrengen erg intensief, maar super interessant. Alle balletjes in de lucht houden en blijven focussen op 'the bigger picture' blijkt geen sinecure te zijn en dan durft de eeuwige twijfelaar in mij de bovenhand te krijgen ... Maar wat in dit gehele proces wel duidelijk is, is dat ik mijn werk nodig heb om creatief te kunnen zijn en omgekeerd. En de opleiding ('Bemiddeling in burgerlijke en handelszaken') belooft wat meer creativiteit te brengen in mijn werk, hetgeen ik tot nu toe wat miste in mijn dagelijkse bezigheden.  Eind deze maand volgt er alvast een nieuwe uitdaging, namelijk studeren voor een examen, zodat ik vanaf december mijn advocatenpraktijk kan aanvullen met een praktijk als (erkend) bemiddelaar ... Deze vooruitzichten geven dan weer zuurstof aan mijn slabakkende naaiactiviteiten ... Raar toch hoe een …

Heaven is a Place on Earth

Wat doe je als een knieblessure roet in jouw vakantieplannen gooit ?  Juist, nieuwe plannen maken ! De roadtrip door Scandinavië werd vervangen door een staycation van twee weken, een midweek in de Provence en een weekje op onze favoriete vakantieplek in Italië.  De eerste week vakantie zit er bijna op: Parc Astérix met nonkel Frank (aanrader !), met Opa Jan op Heidi (de rollercoaster ;-)) in Plopsaland De Panne, samen met Oma Lily, nonkel Frank, Arianne, Isaura, tante Leen en nonkel Bram ... Woensdag deed iedereen zowat z'n eigen ding, donderdag werd er gefietst met Les Flammes Rouges, de nieuwbakken lokale damesfietsclub (we zoeken nog leden !) ... en vandaag gingen we met de meisjes dicht bij huis wat chillen met de grote C ! Tijd om foto's te nemen van mijn Carriejurk voor Ella.  Het adresje: Bar Rage, één van de drie zomer Pop-up bars van Aalter en omstreken.  Een klein stukje heaven on earth ...


Herkenbare 'moves' voor ouders van tieners *proest*

 De Mocktail Ba…